26 Temmuz 2007 Perşembe

Saludes a Cataluña



Bu güzellik, Gaudi'nin meşjur Sagrada Familia'sı.
yüz küsür yıldır inşaa halinde olan meşhur tapınak.

asansörle kuleye çıkmadım, çünkü inanılmaz bir kuyruk vardı.
halen inşaat halinde olan bölümü ve alt kattaki müzeyi gezdim.
Gaudi'nin eskizleri ve taslak çalışmaları gerçekten etkileyici.

Sagrada Familia'nın resmi internet sitesi şu adreste :
http://www.sagradafamilia.org/




Efendim burası yetmiş iki buçuk milleten insanın fink attığı Plaza Real.
akşam üstü bir yorgunluk atıştırması ve birası içmek için ideal bir mekan.
her daim kalabalık, ufak tefek sokak gösterilerieksk olmuyor.
hele bir abi var ki, enterasan şekillerde labutlar çevirip, sonrasında da omzuna insanları alıp, omzunda ayağa kaldırıyor, yer beton ....

ah be turist kardeşlerimiz, hiç mi tırsmadınız o betona kafa üstü çakılmaktan :))
sen ingiliz yenge, bak çoluğu çocuğu da alıp gelmişin, sana bir şey olsa kim bakacak onlara :) hadi hatun cesur, neişte sen ne demeye izin verirsin o adamın karını omzuna bindirip koca meydanda dıgıdık dıgıdık koşturmasına :)

her yer turist dolu, en fazla insanla konuşabileceğiniz yer burası ...




boğa güreşine gittim. gitmez olaydım ...
ben Barselona'da yasak sanıyordum ama sanırım yazın bir kaç defa turist eğlendirmek için yapılıyor.

tanık olduğum en vahşi gösteri diyebilirim. düpedüz adilik.

bu matadorlar aslında bir takım, bir esas oğlan, dört fasulye -ki bunlar boğayı yorup sonra da sırtına o şişleri saplıyorlar- iki tane de atlı ibneden oluşuyor bu takım.

boğayı salıyorlar arenaya, sonra bu fasulyeler, boğayı sağa sola koşturup yoruyorlar.
arena içinde arkasına saklanabilecekleri bölmeler var.

boğanın yorulduğuna kanaat getirdiklerinde, bando farklı bir müzik çalıyor ve sahaya atlı ibneler giriyorlar.

boğayı atlara doğru çekiyorlar, atları farkeden boğa tam gaz atlara tosluyor, atlar tabi korumalı falan, tam o esnada bu ibneler boğanın ensesine mızrak saplıyorlar.

sonra aynı şeyi diğer atlı yapıyor. boğa zaten bu mızrak darbelerinden sonra kendinden geçiyor, kanlar içinde kalıyor hayvan ...

sonra bu fasulye matadorlar, hayvanı biraz daha yorum, 3 tanesi boğaya koşup koşup o arkası püsküllü şişleri saplıyorlar.

hayvan iyice fenalaşıyor.

en sonunda esas oğlan olan o matador sahaya giriyor, hayvana bir iki oley çektirip, sonra da bir kılıcı tek seferde hayvanın enseden sokmaya çalışıyor.

matadorun becerisi burada ortaya çıkıyormuş.

3 matador vardı ayrı ayrı çıkan, bir tanesi hayvanı delik deşik etti sokamadı, büyük küfür yedi milletten ... (izleyenler de o kadar cani değil yani)

velhasıl hayvan o kılıcı da yeyince bir dakika falan dayaıyor ve dizleri üzerine yığılıyor. alkışlar kopuyor.

sonra fasulyelerden biri hayvan kesin olarak ölsün diye ensesine bir hancer saplıyr ki, hayvan orada son bir silkeleniyor.

sonra o atlı ibneler gelip hayvanı bağlayıp götürüyorlar, herkes de hayvanı ayakta alkışlıyorlar.

iğrençliğin böylesi.

türkiye'de olsa o matadorlar çok sağlam bir sopa yer, boğanın arkasına bağlanıp sürüklenir, müstehak sanırım bunlara ...



neyse, saadete gelirsek ....

Barselona çok çok güzel turistik bir yer ...

ama bence istanbul ile kıyaslanması yanlış. istanbulun yanına bile yaklaşamaz.
izmir ile antalya'yı karıştırın, şehrin elini yüzünü düzeltin, alın size barselona.
ama ruhu var mı derseniz ???
bence yok.
barselona deniz tatili için gidilmesi gereken bir yer.
güzel bir ev kiralayıp, deniz kum yeme içme çemberinde bir iki haftanızı keyifle geçirebileceğiniz bir şehir.

iyi tatiller tatlı rüyalar ....
( bakınız : http://oguzo.blogspot.com/2007/01/giri.html
)

3 yorum:

Fanfan La Tulipe dedi ki...

Boga guresinin Barcelona'da yasak olmasindan cok, katalan kulturune dahil degil bu gosteriler. Cataluña no es España!!!

B5 dedi ki...

Katalan degil Fanfancim :( Hepsinde var.. Portekiz'de bile hala devam ediyor bu salak ve igrenc gosteriler. Gecen hafta bir arkadasim yine iletti. Sözde yasak!

Ispanyolca anlamaktan nefret ediyorum. Ve tabii bu dilden de. Ispanya'dan da... Nefret kelimesini pek kullanmasam da(abartili ya)
Real, benim kaldigim yer.. :( Sene 2004. 7'den 70 ine adamlarin seni rahat birakmadigi sehir :(...

Neden cikmadin ki hemen Oguz? Ben olsam gider protesto ederdim. (Ettim ya daha önceleri...)Ama yorumu sevdim :)

Yasamanin da orayi turist gibi gezmekten cok farkli oldugunu da ekliyorum. Doktorundan ulasimina kadar, temizlikcisinden hirsizina berbat bir sehir. Iscisinden görevlisine hepsi tembel... Of cok kotuledim. Bloglar arasinda ilk kotuleyen benim sanirim...

Son bir bilgi-Endülüsün yarisindan fazlasinin Arap oldugunu biliyor musunuz? Arap etkisinden bahsetmiyorum. Etnik grup Arap gecer. Neden bunu söylemezler ki? Neden söylenmez? Utaniyorlar mi? Of, kliselerden gina geldi.. Ispanyol olunca moda, Arap olunca degil.. Ne komik minik Dünya.

Oğuz. dedi ki...

selam,

ben bu boğa güreşi denen cinayete gitmem bir daha, gitmişken de sonuna kadar bekleyim neymiş tam olarak bir öğreneyim diye düşündüm herhalde ...

*

tabi ben günlük hayatı anlayacak kadar kalamadım barselona'da ...
ama tembellik konusunda sanırım haklısın, tembellik değil de "genişlik" , "rahatlık" da diyebiliriz belki :))

ispanyolca sevdam da, latin amerika'yı teferruatlı bir gezme isteğimden kaynaklanıyor. turist gibi gezmek değil de gündelik hayata karışmakistiyorum, bunun için de ispanyolca öğrenmem lazım.

bakalım, kısmet diyelim ;)

*
Cataluña no es España,
pero pienso que los catalanes son como los españoles ;)